miercuri, 17 martie 2010

Despre.... prietenie si compasiune

"Putin inainte de moartea sa, pictorul Luchian era foarte bolnav. Boala sa grava era insotita de un tremur al mainilor. Luchian a luptat din rasputeri sa picteze pana la sfarsitul zilelor sale, efort care s-a sfarsit cu procese intentate de dealerii de arta care nu-i mai recunosteau tusele tremurande si il acuzau ca-si pune semnatura pe falsuri ca sa castige mai mult. Intr-una din diminetile acelor ultime zile, Arghezi l-a sunat pe Luchian care plangea. Arghezi a intrebat de ce. Luchian i-a spus ca doar cu o seara inainte George Enescu a venit la el in timp ce zacea in pat si, fara sa aprinda lumina, fara sa spuna vreun cuvant, a scos vioara si i-a cantat lui timp de doua ore, fara oprire.........." (  BED FOR LOVE )

Asa cum spune si Tudor, sa fim fericiti daca mai avem pe langa noi astfel de prieteni. Altfel, din ce in ce, viata asta se scurge si noi uitam, macar pentru o clipa, sa traim cu si printre OAMENI. Traim noi cu noi, cu interesele si aspiratiile noastre, cu pacatele si suferintele noastre, s.a.m.d.; Daca nu avem macar un prieten ca si Enescu cu care sa trecem prin viata, sincer, parca am trait degeaba!

6 comentarii:

Daniel Mălăelea spunea...

Costi,eu nu am prieteni atat de apropiati incat sa-mi petrec majoritatea timpului alaturi de ei. Sunt un om ocupat si nu am timpul necesar pentru asa ceva. Dar sunt in jurul meu oameni pe care-i respect, alaturi de care muncesc in diferite proiecte si a caror prezenta imi aduce bucurie in suflet.

COSTI spunea...

@ Daniel,

Din pacate, spun asa doar pentru ca mi-as fi dorit contrariul, trebuie sa subscriu TOTAL la cele spuse de tine ( ma regasesc in mod aproape complet ). Dar, cine stie, poate undeva, pentru fiecare dintre noi, exista un "Enescu". Numai ca inca nu l-am gasit! Eu il caut!

Rrodia spunea...

Sa nu lasam viata sa se scurga din noi ci sa facem ca cei din jurul nostru sa fie fericiti caci atunci si noi suntem fericiti. Ca si cu iubirea: daca nu stim sa ne iubim pe noi insine, cum sa putem iubi pe altii si sa asteptam sa ne daruiasca iubirea lor?
Colegii de munca nu sunt prieteni decat rareori, alesi, sunt doar colegi - referitor la ce spune Daniel M.
PRIETENIILE ADEVARATE SUNT VESNICE INDIFERENT DE DISTANTA SI TIMP.

PRIETENIA ESTE SUFLETUL GEAMAN CARE INTRECE ORICE FRUMUSETE.

PRIETENUL ESTE CEA MAI PRETIOASA COMOARA. LA EL POTI SA SUNI LA USA SAU TELEFON ZIUA SAU NOAPTEA CA LA TINE ACASA.

EU MA BUCUR SA AM CATIVA ASEMENEA PRIETENI DAR MAI AM LOC IN INIMA MEA.

"Prietenia este armonia omenescului cu divinul" - Cicero

"Sufletul prieteniei este egalitatea" - Aristotel

"In prietenia adevarata exista o gingasie la care nu pot ajunge cei mediocri" - La Bruyere

COSTI spunea...

@RRodia,

Ce fericita si BOGATA esti!
Ma bucura optimismul/increderea degajat(a) de comentariul tau, iar paralela dintre prietenie si iubire este fara de cusur. Multumesc!

Anonim spunea...

you and I were long friends; you are now my enemy, and I am yours,
Benjamin Franklin.

COSTI spunea...

@anonim: Thank you!